Laaja julkaisu onnistuu, kun projektin kokonaisuus hallitaan – Suomen Uusyrityskeskukset ry
Pääsimme mukaan edistämään kestävän yritystoiminnan syntymistä Suomeen, kun Suomen Uusyrityskeskukset ry aloitti brändityönsä yhteydessä viestintäkanavien -ja materiaalien uudistamisen. Yrityksen Perustamisopas on hyödyllinen julkaisu, jota käytetään toiminnassa laajasti. Kumppania valittiin suunnittelemaan ja toteuttamaan Perustamisopasta alkavalle yrittäjälle yhdessä asiakkaan tiimin kanssa. Opas käsittelee laajasti …
Vahva brändi vaatii vahvat verkkosivut – mutta mikä verkkosivuissa oikeasti maksaa?
Tarkoitukseen sopivat, nykyaikaiset ja vahvat verkkosivut tekevät ostamisen helpoksi, kasvattavat liiketoimintaa ja vahvistavat brändin sanomaa. Potentiaalinen asiakas hakee tietoa ensisijaisesti verkosta. Brändi syntyy yrityksen sydämestä ja vankistuu tarinasta. Vankalta pohjalta ponnistava brändi kestää aikaa ja muutosta. Tavoitteet saavutetaan, kun perusta luodaan vahvaksi. Brändin …
Uutiskirje pitää yhteyttä asiakkaisiin
Uutiskirje on kätevä media viestintään. Sisältöön kannattaa kiinnittää huomiota, sillä vastaanottaja luultavasti kaikkein mieluiten jättäisi uutiskirjeen lukematta. Anna lukijoillesi syy pysähtyä lukemaan. Kun vastaanottaja tulee palvelluksi hyvällä sisällöllä, ei hän tahdo jatkossakaan ottaa riskiä, että jäisi hyvästä lukukokemuksesta paitsi. Kun lukija on jo niin sanotusti koukussa, on aito suhde syntynyt. Miten lukijaa palvellaan? …
Panosta verkkosivujen sisältöön
Lähes aina tiedon hakeminen alkaa verkosta. Verkkosivujen sisältö on merkityksellinen tiedonhakuprosessissa. Verkkosivut eivät ole pelkkää tekniikkaa, joka näyttää hyvältä. Muutamassa silmänräpäyksessä kävijä päättää, haluaako hän tehdä syvempää tuttavuutta. Ensivaikutelman jälkeen vain vaikuttava sisältö saa kävijän viettämään aikaa sivustolla. Sisältö on hyvä pitää …
Oikolukija on hyvän tekstin paras ystävä
Tässä artikkelisarjassa tutustutaan Kumppanian arkisiin työtehtäviin ja rooleihin. Oikolukija huolehtii, että tekstin rakenne on tarkoitukseen sopiva, pilkut paikoillaan ja lukeminen vaivatonta. Mikä oikolukija? Oikolukija tarkistaa sisällöntuottajan työn tuloksen, toimii laadunvalvojana ja auttaa hiomaan tekstistä parhaan mahdollisen version. Joskus oikolukijaa nimitetään editoijaksi – …
Sisällöntuottaja luo kiinnostavia lukuelämyksiä
Tässä artikkelisarjassa tutustutaan Kumppanian arkisiin työtehtäviin ja rooleihin. Sisällöntuottaja on tekstien moniosaaja, joka kysyy oikeat kysymykset ja herättää tarinat henkiin. Mikä sisällöntuottaja? Sisällöntuottaja kirjoittaa tekstejä kaikkiin tarpeisiin ja saa asiakkaan tarinat elämään. Hän tekee tarvittavat taustatyöt, haastattelee asiantuntijat ja koostaa olennaiset asiat …
Aidosti läsnä – somelähettiläät arjen viestinnässä
Sosiaalisen median kanavissa nousevana trendinä näyttäytyy aitous ja ihmisten kohtaaminen. Muutamia vuosia sitten ajateltiin, että on parempi pysytellä ehdottoman kiillotetussa ja mahdollisimman professionaalisessa sisällössä. Somevastaavat puristivat mailaa kaksin käsin, jottei mitään turhan persoonallista tai linjasta poikkeavaa lipsahda asiakkaiden nähtäville. Vuosien saatossa huomattiin, …