Viestinnän ajankohtaiset trendit – tältä näyttää viestijän tehtävien tulevaisuus
Viestinnän rooli vahvistuu lähemmäs liiketoimintaa ja erityisesti kohti henkilöstöhallintoa yrityksen kulttuurin kehittäjänä. Edelleen viestijän työpöydällä ovat maineen, markkinoinnin ja johtamisen viestien parissa tehtävät työt, mutta aiempaa enemmän osallistamalla ja yhdessä henkilöstön kanssa. Vanhat tutut klassikot nousevat jälleen viestinnän listaykkösiksi. Muutoksen viestiminen Muutos …
Näin suunnittelet työyhteisöviestintää
Sisäinen viestintä, henkilöstöviestintä ja työyhteisöviestintä – rakkaalla lapsella on monta nimeä. Sisäinen viestintä on vuorovaikutusta ja tiedonkulkua, ja vain harva organisaatio voi kehuskella sen täydellisellä toimivuudella. Tahtoa on usein enemmän kuin hyvin suunniteltua ja johdettua toimintaa. Ratkaistava kysymys onkin, miten erilaiset ihmiset liitetään mukaan huolella …
Työpajassa syntyy selkeä viestintäsuunnitelma
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, sanotaan. Tämä pitää paikkansa viestinnänkin kohdalla. Strategisesti hyvin toteutettu viestintäsuunnitelma huomioi kokonaisvaltaisesti organisaation toiminnan ja tavoitteet. Erityisesti huolellinen suunnittelu ja valmistautuminen ovat tarpeen uusiutumis- ja muutostilanteissa. Suunnitteluun pitää valjastaa ihmiset, joita muutos ja toiminta koskee. Osallistaminen on …
- 1
- 2