Tehosta viestintää isoissa ja pienissä muutoksissa
Yhä useampi organisaatio kehittää nyt omaa viestintäympäristöään, brändiään ja organisaatiokulttuuriaan vastaamaan ajan mukanaan tuomia muutostarpeita. Esimerkkejä kehityshankkeiden sisällöistä ovat viestinnän työpajat, joissa haetaan yhteistä tilanne- tai tavoitekuvaa. Yhteistä ymmärrystä kiteytetään arvo- ja vastuullisuusasioissa, vision ja strategian selkiyttämisessä tai viestinnällisten tarpeiden määrittelyssä. Viestintävalmiuksia …
Sosiaalinen pääoma korostuu etätyön johtamisessa
Tässä artikkelisarjassa tuomme esiin kumppanialaisten näkökulmia etätyöstä. Tänä vuonna etätyö on muuttanut ja haastanut työelämän – olemme luopuneet tutuista tavoista ja oppineet uutta. Etätyö haastaa johtamista, jonka myötä sosiaalinen pääoma korostuu. Tänä vuonna olen saanut laittaa oman mielikuvitukseni peliin johtajana, ja johtamisen …
Aineeton pääoma haluaa tulla mitatuksi ja vaalituksi
Yrityksen kassan tilanne on todennäköisesti hyvinkin tarkasti selvillä, mutta entäpä, kuinka on aineettoman pääoman laita. Miltä näyttää esimerkiksi yrityksenne sosiaalisen pääoman saldo? Yritysten aineettoman pääoman ja siitä huolehtimisen merkitys liiketoiminnan kannattavuuden kannalta kasvaa asiantuntijatyön ja markkinoiden palvelullistumisen kanssa samaa tahtia. Toisin sanoen, …