Brändi

Viiden kysymyksen testi – Onko brändisi tehot ajan tasalla?

Brändi on tarina, joka kerrotaan ja koetaan päivittäin. Brändi näkyy ja kuuluu kaikissa viesteissä. Se on lupaus, joka lunastetaan jokaisessa asiakaskohtaamisessa.

Onko brändisi tehot ajan tasalla? Vastaa seuraaviin bränditestin kysymyksiin rehellisesti.

1. Brändisi tarina

Onko yritykselläsi selkeä ja ymmärrettävä bränditarina, joka erottaa sen kilpailijoista?

  • Kyllä (3 pistettä)
  • Ei varma (1 piste)
  • Ei (0 pistettä)

2. Emotionaalinen yhteys

Herättääkö brändisi vahvoja tunteita tai mielikuvia asiakkaissasi?

  • Kyllä, usein (3 pistettä)
  • Toisinaan (2 pistettä)
  • Harvoin (1 piste)
  • Ei koskaan (0 pistettä)

3. Brändin johdonmukaisuus

Onko brändisi ilme ja viesti johdonmukaista kaikissa kohtaamisissa asiakkaan kanssa (verkkosivut, markkinointiviestintämateriaalit, asiakaspalvelu jne.)?

  • Aina (3 pistettä)
  • Useimmiten (2 pistettä)
  • Joskus (1 piste)
  • Ei koskaan (0 pistettä)

4. Brändin sitoutuminen

Sitoutuvatko työntekijäsi brändin arvoihin ja tarinaan?

  • Täysin (3 pistettä)
  • Suurimmaksi osaksi (2 pistettä)
  • Vain osa (1 piste)
  • Ei lainkaan (0 pistettä)

5. Asiakasuskollisuus

Palaavatko asiakkaasi ostamaan tuotteitasi tai käyttämään palveluitasi säännöllisesti?

  • Kyllä, usein (3 pistettä)
  • Joskus (2 pistettä)
  • Harvoin (1 piste)
  • Ei koskaan (0 pistettä)

Tulosten tulkinta

13–15 pistettä: Brändisi on erittäin vahva ja luo syvän emotionaalisen yhteyden asiakkaisiin. Jatka hyvää työtä!

9–12 pistettä: Brändisi on melko vahva, mutta joillakin alueilla on parantamisen varaa. Tarkastele erityisesti niitä osa-alueita, joissa pistemääräsi olivat alhaisemmat.

5–8 pistettä: Brändisi vaikuttaa asiakkaisiin jonkin verran, mutta on tärkeää kehittää bränditarinaasi ja vahvistaa sitoutumista.

0–4 pistettä: On aika kiinnittää vakavaa huomiota brändisi kehittämiseen. Harkitse brändistrategiasi uudelleenarviointia ja keskity erityisesti tarinan, viestinnän ja asiakaskokemuksen parantamiseen.

Olemme julkaisseet brändiin liittyviä blogeja useammankin. Ehkä löydät esimerkiksi näistä ideoita yrityksesi identiteetin vahvistamiseen.
Brändi on yrityksesi sydän – tunne sen syke
Mielikuvia uudelleen rakentamassa
Miksi meillä pitää olla graafinen ohjeisto? Meillä on jo ilme

Meillä on tarinankerronnan taito ja näkemystä, kuinka brändiä tuodaan esille – ota meihin yhteyttä!

Arkistot

Uutiskirje

Kerromme kavereille, miten viestintä tekee elämästä parempaa.