Vahva brändi vaatii vahvat verkkosivut – mutta mikä verkkosivuissa oikeasti maksaa?
Tarkoitukseen sopivat, nykyaikaiset ja vahvat verkkosivut tekevät ostamisen helpoksi, kasvattavat liiketoimintaa ja vahvistavat brändin sanomaa. Potentiaalinen asiakas hakee tietoa ensisijaisesti verkosta. Brändi syntyy yrityksen sydämestä ja vankistuu tarinasta. Vankalta pohjalta ponnistava brändi kestää aikaa ja muutosta. Tavoitteet saavutetaan, kun perusta luodaan vahvaksi. Brändin …
Hoitoalan brändit arvostuskuopassa
Vähiten arvostettu ala on hoitoala. Tästä kertoi Markkinointi & Mainonta, joka on yhdessä Taloustutkimuksen kanssa tutkinut suomalaisten arvostamia brändejä vuodesta 1997. Brändin kehittäminen on vielä alalla uutta. Sinänsä ei yllätä. Päättäjät ja media ovat pitäneet varsinkin yksityisiä brändejä tikun nokassa ja kivittäneet …
Viestintä poikkeustilanteessa
Poikkeustilanne näkyy nyt jokaisen arjessa jollain tapaa. Viestintä poikkeustilanteessa suojelee vaaralta ja pyrkii ehkäisemään lisävahinkoja. Vahingot voivat liittyä ihmisiin, talouteen tai asiakassuhteisiin. Empaattisuuden merkitys korostuu. Jotta viestinnässä onnistutaan, on tunnettava ihmisten tarpeet, odotukset ja arki. On tunnettava mediat, joita ihmiset käyttävät. Viestintä …
Tehdäänkö teillä laatua – näkyykö se viestinnässä?
Laatu on monen yrityksen arvo ja kilpailuetu. Laadukkaita laadun tuottajia riittää, eikä laadutonta mielikuvaa toivo kukaan. Yksinään laatu on jokseenkin hajuton ja mauton käsite, koska meillä kaikilla on siitä oma mielikuvamme. Sen vuoksi on erityisen tärkeää hahmottaa ja kirkastaa, mitä laatu tarkoittaa. …
Miten asiakas valitsee vaihtoehdoista?
Asiakas etenee ostopäätöksessään tarpeen tunnistamisesta tiedonhaun ja vaihtoehtojen vertailun kautta ostopäätökseen. Jotta brändi pääsee edes vertailuun, on sen oltava riittävän tunnettu vaihtoehto. Se, paljonko aikaa ja vaivaa asiakas käyttää päätöksen tekemiseen, riippuu valinnan merkityksen suuruudesta tai pienuudesta asiakkaalle itselleen sekä siitä, onko …
Miksi meillä pitää olla graafinen ohjeisto? Meillä on jo ilme
Näitä sanoja kuulee usein. Graafinen ohjeisto on vilpittömästi yksi tärkeimmistä asioista, joita yritys tarvitsee. Graafinen ohjeisto antaa yritykselle kasvot ja visuaaliselle viestinnälle raamit. Se puhaltaa materiaaleihin yrityksesi hengen ja varmistaa, että yrityksen ilme säilyy tunnistettavana ja tuttuna materiaalista toiseen. Vuodesta toiseen. Miksi …
Hyvä asiakaslehti luo suhteen
Asiakaslehti on tehokas kanava ilmaista yrityksen arvomaailmaa ja vahvistaa brändiä. Hyvä asiakaslehti herättää tunteita ja mielikuvia. Parhaimmillaan mielenkiintoisilla tarinoilla syvennetään asiakkaan suhdetta yritykseen. Aamiaispöydässä tai ruuhkabussissa luettu printtilehti tuo yrityksen säännöllisesti osaksi asiakkaan arkea. Huolella toteutetun ja sisältörikkaan lehden parissa asiakas viettää …