Hyvinvointialueet aloittavat – miten onnistuu viestintä?
Viime vuodet ovat osoittaneet, että kriisiviestinnästä on tullut osa organisaatioiden arkipäivää. Korona, Ukrainan sota, energiakriisi ja muut mullistukset ovat aikaansaaneet vaikutuksia, joista jokainen toimija on joutunut kriisiviestimään asiakkailleen, henkilöstölleen, alihankkijoilleen ja muille sidosryhmilleen. Kriisiviestinnän konkreettinen tekeminen on onneksi hälventänyt sen ympärillä ehkä …
Hyvinvointialueiden käynnistäminen vaatii vahvaa viestintää
Hyvinvointialueiden perustaminen on valtava yhteiskunnallinen uudistus, joka vaatii minkä tahansa muutoksen tavoin vuorovaikutteista, ymmärrettävää ja jatkuvaa viestintää. Viestinnällä vähennetään muutokseen liittyviä huolia ja edistetään positiivista asiakas- ja työpäiväkokemusta. Ensi vuonna 21 hyvinvointialuetta aloittaa toimintansa Suomessa. Hyvinvointialueet ovat kunnista ja valtiosta erillisiä julkisoikeudellisia …
Onnistunut työnantajamielikuva houkuttelee parhaat asiantuntijat sotesektorillakin
Houkuttaako työnantajamielikuvasi osaajat luoksesi vai saatko haastatella vain riittävän hyviä osaajia? Positiivinen työnantajamielikuva on merkittävä etu rekrytoinnissa. Oli ala mikä hyvänsä, työnhakijat eivät enää valitse työpaikkaa yksistään palkan perusteella. Kun työn ja vapaa-ajan raja häilyy, työnhakijat toivovat työnantajalta taloudellisten etujen lisäksi enemmän …