Näin vahvistat viestinnällä muutoskyvykkyyttä
Muutoksen käyttövoima on viestintä. Viestintä tekee vaikutuksia ihmisiin – tyyli ja äänensävy vaikuttavat, miten sanoma vastaanotetaan ja ymmärretään. Ole siis inhimillinen ja asetu kohderyhmän asemaan. Palaa perusasioihin Muistuta, miksi organisaatio on olemassa. Mikä sen tarkoitus on? Mitä tehtäviä sillä on? Nojaa muutoksessa …
Tehosta viestintää isoissa ja pienissä muutoksissa
Yhä useampi organisaatio kehittää nyt omaa viestintäympäristöään, brändiään ja organisaatiokulttuuriaan vastaamaan ajan mukanaan tuomia muutostarpeita. Esimerkkejä kehityshankkeiden sisällöistä ovat viestinnän työpajat, joissa haetaan yhteistä tilanne- tai tavoitekuvaa. Yhteistä ymmärrystä kiteytetään arvo- ja vastuullisuusasioissa, vision ja strategian selkiyttämisessä tai viestinnällisten tarpeiden määrittelyssä. Viestintävalmiuksia …
Työpäiväkokemus paranee merkitystä sanoittamalla
Työpäiväkokemus on yritysmaailman trendikäsite. Ilmiö käsitteen takana on kuitenkin vanha tuttu: työssä viihtyminen on hyvä juttu, työssä uupuminen ja leipääntyminen eivät. Yksinkertaistettuna vaikuttaa simppeliltä kuin mikä. Silti henkilöstön voinnin ja fiiliksen yhteys yrityksen tulokseen on vasta viime vuosina tunnistettu ja tunnustettu. Työpäiväkokemuksella …