Miten asiakas valitsee vaihtoehdoista?
Asiakas etenee ostopäätöksessään tarpeen tunnistamisesta tiedonhaun ja vaihtoehtojen vertailun kautta ostopäätökseen. Jotta brändi pääsee edes vertailuun, on sen oltava riittävän tunnettu vaihtoehto. Se, paljonko aikaa ja vaivaa asiakas käyttää päätöksen tekemiseen, riippuu valinnan merkityksen suuruudesta tai pienuudesta asiakkaalle itselleen sekä siitä, onko …
Sitouta asiakas luottamuksella ja tunnesiteellä
Sote-uudistuksen myötä sosiaali- ja terveysalan viestinnässä puhaltavat muutoksen tuulet. Kilpailu- ja kuluttajaviraston tekemän selvityksen mukaan pelkästä yleisestä tiedottamisesta olisi viimeistään nyt hyvä siirtyä kohti monimuotoisempaa suhdemarkkinointia. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että sekä yksityisten että julkisten palveluntuottajien on terästäydyttävä kilpailussa viestintäkentällä. Yritys, joka tuottaa …
Hyvä viestintä antaa tilaa hengittää
Menneessä maailmassa lääkäriajat ovat myyneet itse itsensä, eikä vastaanottoajoista tai osaavasta hoidosta ole tarvinnut viestiä. Nyt tarvitsee. …
Vapauteen oikeat työkalut
Mistä me puhumme, kun puhumme terveydestä? Terveys ja hyvinvointi merkitsevät meille eri asioita. …