Näin vahvistat viestinnällä muutoskyvykkyyttä
Muutoksen käyttövoima on viestintä. Viestintä tekee vaikutuksia ihmisiin – tyyli ja äänensävy vaikuttavat, miten sanoma vastaanotetaan ja ymmärretään. Ole siis inhimillinen ja asetu kohderyhmän asemaan. Palaa perusasioihin Muistuta, miksi organisaatio on olemassa. Mikä sen tarkoitus on? Mitä tehtäviä sillä on? Nojaa muutoksessa …
Muutoksen ytimessä on ihminen
Muutoksia on ollut aina. Nyt isoja muutoksia on niin paljon, että koko maailma keikahtelee jatkuvasti. Elämme jatkuvan muutoksen keskellä. Pandemiat, sodat, inflaatio, korkojen nousu, rakenneuudistukset, digitalisaatio, tekoäly – lista tuntuu olevan loputon. Organisaatiot eivät elä omassa kuplassaan irrallisena suuren maailman myllerryksestä, vaan …
Tehosta viestintää isoissa ja pienissä muutoksissa
Yhä useampi organisaatio kehittää nyt omaa viestintäympäristöään, brändiään ja organisaatiokulttuuriaan vastaamaan ajan mukanaan tuomia muutostarpeita. Esimerkkejä kehityshankkeiden sisällöistä ovat viestinnän työpajat, joissa haetaan yhteistä tilanne- tai tavoitekuvaa. Yhteistä ymmärrystä kiteytetään arvo- ja vastuullisuusasioissa, vision ja strategian selkiyttämisessä tai viestinnällisten tarpeiden määrittelyssä. Viestintävalmiuksia …
Hyvinvointialueet aloittavat – miten onnistuu viestintä?
Viime vuodet ovat osoittaneet, että kriisiviestinnästä on tullut osa organisaatioiden arkipäivää. Korona, Ukrainan sota, energiakriisi ja muut mullistukset ovat aikaansaaneet vaikutuksia, joista jokainen toimija on joutunut kriisiviestimään asiakkailleen, henkilöstölleen, alihankkijoilleen ja muille sidosryhmilleen. Kriisiviestinnän konkreettinen tekeminen on onneksi hälventänyt sen ympärillä ehkä …