Viestintäsuunnittelija Tytti rohkaisee yrityksiä kertomaan vastuullisista teoistaan
Avoimista keskusteluista nauttiva Tytti Wallenius on tuttu kasvo useassa Kumppanian asiakkuudessa. Tytin vahvuudet nousevat esiin erityisesti sisällöntuotannossa ja valmennusten vetäjänä – molemmissa sujuva ja mieleenpainuva lopputulos on pitkälti kiinni vuorovaikutuksesta erilaisten ihmisten kanssa. Tytissä yhdistyvät jatkuva tiedonjano, vahvat arvot ja leppoisa luonne. …
TOP 6 -vinkit tehokkaampaan sisäiseen viestintään
Kaikilla on pöytä täynnä töitä, ja sähköpostiin kilisee loputtomasti infoa? Viimeinen asia, jota väkesi haluaa, on aikaa ja vainukoiran lahjoja vaativa hallitsematon kaaos. …
Kumppanian Jenni on kokenut puhuja ja työyhteisöjen ravistelija
Työelämän sukupolvieroihin ja johtamisen saloihin perehtynyt Jenni Rajahalme on yksi Kumppanian omistajista. Hän on valloittava ja vakuuttava puhuja, joka on kiertänyt sadoissa tilaisuuksissa lisäämässä ymmärrystä hyvästä johtamisesta. Teknologiateollisuudessa uransa aloittanut Jenni inhoaa rutiineja ja pohtii päivittäin, mikä maailmassa voisi olla toisin. Suurimman …
Kielenhuolto kannattaa, kun viestintä sakkaa
Viestinnän nopeuteen liittyvät odotukset ovat kasvaneet samalla, kun kirjallista viestintää on arjessamme enemmän kuin kenties koskaan aiemmin. Kiireessä viimeistelty kielenhuolto jää usein tekemättä, vaikka kieliasulla on valtava vaikutus viestin ymmärrettävyyteen, uskottavuuteen ja jopa lähettäjän maineeseen. Kielen perusteella tehdään sekä tietoisia että tiedostamattomia …
Kouluttaja innostaa ajattelemaan uusiksi
Tässä artikkelisarjassa tutustutaan Kumppanian arkisiin työtehtäviin ja rooleihin. Kouluttaja pureutuu asiakkaan tavoitteisiin ja auttaa saavuttamaan ne vaikkapa työpajan tai valmennuksen avulla. Mikä kouluttaja? Kouluttaja, valmentaja tai puhuja antaa asiakkaalle uutta tietoa, osaamista ja ajateltavaa valmiiksi pohditussa muodossa. Koulutuksen käsite on laaja: Kumppaniassa …
Jenni johdattaa milleniaalien mieleen
Maailmalla vuoteen 2020 mennessä työväestöstä 50 prosenttia on uuden milleniaalisukupolven edustajia. Tämä sukupolvi ravistelee työelämää ja laittaa uusiksi sekä palveluiden tarjonnan että johtajuuden. Tunnistatko sinä milleniaaliasiakkaasi tarpeet? Palvellakseen asiakasta on ensin tiedettävä kuka hän on sekä mitä hän tarvitsee ja haluaa. Milleniaalit ja asiakaskokemus Ajatukset, oletukset ja asenteet ohjaavat …
Somessa hulluus tiivistyy
Esimerkillä opettaminen on paras opetus. Me luomme kulttuuriimme arvot ja lunastamme niiden satoa vuosien ja vuosikymmenten päästä. Kylvetäänkö tuhoa vai kerätäänkö suotuisaa satoa? Tätä samaa voisi ja pitäisi kysyä myös politiikan tekijöiltä. Eeva Lehtimäki kirjoitti blogissaan viikko sitten: On turha huolestua teinien …