Projektipäällikkö Johanna innostuu markkinointiviestinnän kehittämisestä ja suunnittelusta
Kauppatieteiden maisteri Johanna Luotolinna on markkinoinnin, myynnin ja strategisen kehittämisen ammattilainen – unohtamatta vahvaa ja monipuolista kokemusta myös viestinnän tehtävistä. Kun tehtävään lisätään vielä teknistä näkökulmaa, ei Johannaa pidättele mikään. Ennen Kumppaniaa Johanna on työskennellyt muun muassa akateemisessa yliopistomaailmassa, kansainvälisessä viestintäalan yrityksessä …
Mielikuvia uudelleen rakentamassa
Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas. Negatiivisuus saa monesti positiivisuutta enemmän ilmatilaa. Hyvästä kokemuksesta kerrotaan kolmelle, huonosta yhdelletoista. Tyytymätön asiakas valittaa suureen ääneen, seuraava liittyy kuoroon – ja myrsky on noussut. Tummanpuhuva pilvi roikkuu niskassa ja taivas salamoi. Lähtökohdat viestinnälle ovat …
6 vinkkiä hyvinvointialueiden ja kuntien viestintäyhteistyöhön
Mistä lähteä liikkeelle hyvinvointialueiden ja kuntien viestintäyhteistyössä? Tässä muutama ajatus alkuun: 1. Kerätkää yhteen hyvinvointialueen ja kuntien viestinnän tekijät ja muodostakaa kuva nykytilan kanavista sekä keinoista. Yhteisen toimintamallin kuvaaminen ja käytännöistä sopiminen on oivallinen keino tehostaa viestinnän tehoa – tilaa Kumppaniasta fasilitaattori …
Kuntien ja hyvinvointialueiden viestintäyhteistyöstä voimaa
Olemme eläneet hyvinvointialueilla lähes puoli vuotta. Alku näyttää sujuneen kohtuullisen hyvin, eikä muutos ole vaikuttanut asiakkaalle palveluiden osalta välttämättä mitenkään. Yhteistyö kuntien ja hyvinvointialueiden välillä on äärimmäisen tärkeää, jotta voidaan varmistaa riittävä tiedonkulku palveluista ja niiden saatavuudesta sekä innostaa edistämään hyvinvointia, jotta …
Terveysviestintä on tärkeä osa kuntaviestintää
Vaikka sosiaali- ja terveysalan palvelut siirtyivät soteuudistuksessa kunnilta hyvinvointialueille, kunnilla on edelleen keskeinen rooli ihmisten hyvinvoinnin ja terveyden tukemisessa. Viestintä on avain kuntalaisten hyvinvoinnin lisäämiseen. Elinvoimaisen kunnan perusedellytyksenä ovat hyvinvoivat kuntalaiset. Vaikka kunnat eivät enää järjestä perinteisiä sotepalveluita, niiden vastuulla on edelleen …
Kumppanian johtava asiantuntija Pia on kauasnäköinen suurten kokonaisuuksien hallitsija
Pia Hirvonen on yksi Kumppanian omistajista sekä poikkeuksellisen kyvykäs vaikuttaja- ja verkostoviestinnän erikoisosaaja. Johtavana asiantuntijana toimivalla Pialla on kaikessa tekemisessään vahva strateginen ote, mutta myös kyky tiedostaa arjen ja erityisesti ihmisen tarpeet. Piasta ei koskaan pitänyt tulla yrittäjää, mutta 90-luvun puolivälissä niin …
Kunta on ihmistä varten – vain ihmistä
Elämme kimurantteja aikoja. Vuosikausia kaupungit ovat olleet kaikkien mielestä pop, ja maaseutu on kuihtunut kuihtumistaan. Pienet ja keskisuuret kunnat ovat taistelleet olemassaolostaan ja kaivaneet merkityksellisyyttään kuumeisesti. Tuli kevät. Tuli Korona. Väljyys, rauha ja etäisyys tuli arvoon arvaamattomaan. Jokaisessa suomalaisessa kunnassa on asioita, …
Rakas kunta, ota viestintä omiin käsiisi
Kumppanian kuntakuiskaaja Pia Hirvonen lukee Kuntalehteä rentoutumismielessä ja on tehnyt vuosikymmeniä töitä kuntasektorin sisäisen ja ulkoisen viestinnän sekä asiakaskokemuksen parantamiseksi. Hän korostaa, että kunta elää viestinnästä – hyvä hallinto ja tulevaisuuteen katsova johtaminen ovat kiinteästi naimisissa viestinnän kanssa. Yhteen hiileen puhaltavat asukkaat, yritykset …