Etäkaffepaussi kumppisten kanssa
Meille kumppanialaisille etätyö oli tuttua huttua jo aikana ennen koronaa. Aivan näin eristyksissä emme mekään silti olleet tottuneet työskentelemään. Mitä etämeikäläisillä mielessä? Tervetuloa etäkaffepöytäämme! Moi kaikki! Miten menee siellä ruudun toisella puolella? ”Hieman turhauttaa. Tosin enemmän ehkä turhauttaa kaiken muun peruuntuminen: harrastusten, …
Varmista työrauha – viesti vaikeassa tilanteessa
Henkilöstö tarvitsee poikkeusolosuhteissa paljon tukea. Työrauhaa vahvistetaan viestinnällä. Ilmapiiri ratkaisee, miten hyvin ja miten pitkään kriisissä kestetään. Johdon pitää osoittaa aitoa empaattisuutta, sillä samassakaan organisaatiossa tilanne ei kohtele tasavertaisesti kaikkia. Inhimillinen ja henkilökohtainen huoli voi heittämällä ajaa työpaikan haasteiden ohi. Monella työpaikalla …
Viestintä poikkeustilanteessa
Poikkeustilanne näkyy nyt jokaisen arjessa jollain tapaa. Viestintä poikkeustilanteessa suojelee vaaralta ja pyrkii ehkäisemään lisävahinkoja. Vahingot voivat liittyä ihmisiin, talouteen tai asiakassuhteisiin. Empaattisuuden merkitys korostuu. Jotta viestinnässä onnistutaan, on tunnettava ihmisten tarpeet, odotukset ja arki. On tunnettava mediat, joita ihmiset käyttävät. Viestintä …
Vastuullinen yritys tekee hyvää, mutta missä on vastuullisuusviestintä?
Yksikään yritys ei pian pärjää markkinoilla olematta vastuullinen, olemme mekin toistaneet jo hyvän aikaa. Tottahan se on, ovat monet huomanneet. On vaikeaa enää löytää haastattelua, verkkosivua tai yritysesittelyä, jossa ei todettaisi yrityksen olevan, no, vastuullinen. Hieno homma, eikö niin! Vai unohtuiko jotain, …
Viestintäkumppanin valinta on taitolaji – näin onnistut
Viestintäkumppanin valinta kannattaa tehdä huolella, sillä vaihtoehtoja on. Oikean viestintäkumppanin avulla viestinnän suunnittelu ja toteutus onnistuvat: henkilöstön ja asiakkaiden tyytyväisyys lisääntyy sekä tulokset paranevat. Osaava viestintäkumppani tuntee viestinnän keinot ja toimintamallit – jolloin jää aikaa keskittyä olennaiseen. Viestintäprojektit vaativat monitahoista suunnittelua, laadukasta …
Kukkuluuruu, mitä kuuluu vai kuuluuko?
Kymmenisen vuotta sitten asiakkaamme tiedusteli yhtiökumppaniltani mahdollista alkoholiongelmaani. ”Hirvonen vastailee kummallisesti ja on toisinaan ihan pihalla”. Noup, ei hän riippuvainen ole, Hirvonen ei vain kuule. Useilla meillä on joitakin rajoitteita. Toiset näkyvästi havaittavissa, toiset taas eivät. Useilla meillä on joitakin rajoitteita. Toiset näkyvästi havaittavissa, toiset taas …
Viestinnän mittaaminen – SMART
Tavoitteellista viestintää voi tehdä vain mittaamalla sitä. Viestinnän mittaaminen ilman tavoitteita on puolestaan turhaa. Monissa yrityksissä tavoitteellisten viestinnän mittareiden asettaminen on haasteellista, vaikka toimenpiteet viestinnän tekemiseksi olisivat muuten kunnossa. Ota avuksesi SMART. SMART toimii apuna tavoitteiden määrittelemisessä SMART-kriteerit ovat lähtöisin tavoitejohtamisen guruna …
Viestinnän mittaaminen – haastavaako?
Tiedätkö, miksi viestintää kannattaa mitata? Nakuttaako takaraivossa, että viestinnän tulokset kaipaavat vahvistusta? Nakutuksesta huolimatta et ole ihan varma, mitä ja miten viestinnän mittaaminen kannattaa tehdä? Et ole yksin. Jokainen viestijä haluaa sanoa, että content is the king, sisältö on kuningas. Tai tässä …
Hyvä sisäinen viestintä luo tyytyväisyyttä
Kuvitellaan, että yritys on kulkuväline ja työyhteisön jäsenet sen matkustajia. Kuljettajalla ja kartturilla on hyvin tärkeä rooli suunnan näyttämisessä ja matkustajien istumismotivaation ylläpitämisessä. ”Ollaanko jo perillä” -kysymys toistuu aika ajoin, ja siksi onkin ratkaisevan tärkeää muistuttaa määränpäästä ja edessä olevista kokemuksista aktiivisesti. …