Mielikuvia uudelleen rakentamassa
Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas. Negatiivisuus saa monesti positiivisuutta enemmän ilmatilaa. Hyvästä kokemuksesta kerrotaan kolmelle, huonosta yhdelletoista. Tyytymätön asiakas valittaa suureen ääneen, seuraava liittyy kuoroon – ja myrsky on noussut. Tummanpuhuva pilvi roikkuu niskassa ja taivas salamoi. Lähtökohdat viestinnälle ovat …
Terveysviestintä on tärkeä osa kuntaviestintää
Vaikka sosiaali- ja terveysalan palvelut siirtyivät soteuudistuksessa kunnilta hyvinvointialueille, kunnilla on edelleen keskeinen rooli ihmisten hyvinvoinnin ja terveyden tukemisessa. Viestintä on avain kuntalaisten hyvinvoinnin lisäämiseen. Elinvoimaisen kunnan perusedellytyksenä ovat hyvinvoivat kuntalaiset. Vaikka kunnat eivät enää järjestä perinteisiä sotepalveluita, niiden vastuulla on edelleen …
Hyvinvointialueet aloittavat – miten onnistuu viestintä?
Viime vuodet ovat osoittaneet, että kriisiviestinnästä on tullut osa organisaatioiden arkipäivää. Korona, Ukrainan sota, energiakriisi ja muut mullistukset ovat aikaansaaneet vaikutuksia, joista jokainen toimija on joutunut kriisiviestimään asiakkailleen, henkilöstölleen, alihankkijoilleen ja muille sidosryhmilleen. Kriisiviestinnän konkreettinen tekeminen on onneksi hälventänyt sen ympärillä ehkä …
Kumppanian johtava asiantuntija Pia on kauasnäköinen suurten kokonaisuuksien hallitsija
Pia Hirvonen on yksi Kumppanian omistajista sekä poikkeuksellisen kyvykäs vaikuttaja- ja verkostoviestinnän erikoisosaaja. Johtavana asiantuntijana toimivalla Pialla on kaikessa tekemisessään vahva strateginen ote, mutta myös kyky tiedostaa arjen ja erityisesti ihmisen tarpeet. Piasta ei koskaan pitänyt tulla yrittäjää, mutta 90-luvun puolivälissä niin …
Hyvinvointialueiden käynnistäminen vaatii vahvaa viestintää
Hyvinvointialueiden perustaminen on valtava yhteiskunnallinen uudistus, joka vaatii minkä tahansa muutoksen tavoin vuorovaikutteista, ymmärrettävää ja jatkuvaa viestintää. Viestinnällä vähennetään muutokseen liittyviä huolia ja edistetään positiivista asiakas- ja työpäiväkokemusta. Ensi vuonna 21 hyvinvointialuetta aloittaa toimintansa Suomessa. Hyvinvointialueet ovat kunnista ja valtiosta erillisiä julkisoikeudellisia …
Viestintä innostavana osana liiketoimintaa ja strategian toteuttamista – Solutos Oy
Solutos vaihtoi nimeään syksyllä 2022, ja on nykyään Integritas Oy. Alla oleva blogikirjoitus on kirjoitettu ennen nimenvaihtoa. Solutos Oy on mielenterveys-, sosiaali- ja perhepalveluiden intohimoinen kehittäjä, jonka asiakkaisiin kuuluu sote-alan palvelutuottajia julkiselta sektorilta. Solutos tarjoaa sekä psykiatrian lääkäripalveluja että psykososiaalisten palveluiden tuotannonohjauksen …
Onnistunut työnantajamielikuva houkuttelee parhaat asiantuntijat sotesektorillakin
Houkuttaako työnantajamielikuvasi osaajat luoksesi vai saatko haastatella vain riittävän hyviä osaajia? Positiivinen työnantajamielikuva on merkittävä etu rekrytoinnissa. Oli ala mikä hyvänsä, työnhakijat eivät enää valitse työpaikkaa yksistään palkan perusteella. Kun työn ja vapaa-ajan raja häilyy, työnhakijat toivovat työnantajalta taloudellisten etujen lisäksi enemmän …
Sote-viestintätoimisto Kumppania rantautuu Tampereelle
Terveys- ja hyvinvointialan viestinnän kehittämiseen erikoistunut viestintätoimisto Kumppania laajentaa ja avaa uuden toimipisteen Tampereelle lokakuun alussa. – Liikevaihdostamme yli neljännes tulee Pirkanmaalta ja Tampereen talousalueelta. Tampere on Suomen merkittävimpiä kasvualueita, ja siksi haluamme olla läsnä ja asiakkaidemme tavoitettavissa myös täällä, kertoo Kumppanian …
Sitouta asiakas luottamuksella ja tunnesiteellä
Sote-uudistuksen myötä sosiaali- ja terveysalan viestinnässä puhaltavat muutoksen tuulet. Kilpailu- ja kuluttajaviraston tekemän selvityksen mukaan pelkästä yleisestä tiedottamisesta olisi viimeistään nyt hyvä siirtyä kohti monimuotoisempaa suhdemarkkinointia. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että sekä yksityisten että julkisten palveluntuottajien on terästäydyttävä kilpailussa viestintäkentällä. Yritys, joka tuottaa …
- 1
- 2