Vastuullisuusviestintä luo kilpailuetua
Vastuullisuusviestintä on investointi, joka vahvistaa yrityksen brändiä sekä houkuttelee uusia asiakkaita ja sijoittajia. Viestinnän teot ja kanavat ovat tuttuja, mutta näkökulmat ja sisällöt erityisen painavia. Nykyisessä yhteiskunnassa ja liiketoimintaympäristössä ei käytännössä ole sellaista nurkkaa, johon vastuullisuuskysymykset eivät ulottuisi. Tieto, jolla ei ennen …
Kumppanian hiilijalanjälki vuonna 2023 – kohti tavoitetta
Kumppanian vastuullisuustyöstä on muodostunut kiinteä osa arkemme rutiineja. Tänä vuonna laskettu Kumppanian toiminnan hiilijalanjälki 2023 oli jo viides kerta, kun selvitimme toimintamme hiilidioksidipäästöt. Lupauksemme hiilineutraalista tulevaisuudesta ei olisi mahdollinen, ellemme tekisi aktiivista työtä hiilijalanjäljen pienentämisen eteen. Tavoitteenamme on vähentää toimintamme hiilidioksidipäästöjä 75 …
Kohti vastuullisempaa kumppisarkea
Me Kumppaniassa rakennamme intohimolla hyvinvoivaa huomista. Missiomme on tehdä elämästä parempaa, ja vastuullisuuslupauksemme on tunnistaa ja tunnustaa vastuumme sekä yritystoiminnassa että työnantajana. Haluamme olla aidosti hyvien puolella. Kumppanian pitkän tähtäimen tavoitteena on, että vastuullisuus läpäisee koko palvelutuotannon ja johtamisen sekä työnteon arkiset …
Vastuullisuus osaksi strategiaa ja viestintää – viisi vinkkiä yrityksen vastuullisuustyöhön
Vastuullisuuden tuominen osaksi strategiaa ja organisaation arkea on mahdollista huolellisen suunnittelun ja pitkäjänteisen viestinnän avulla. Osallistaminen kannattaa, sillä sen myötä myös henkilöstö sitoutuu uuden strategian toteuttamiseen ja vastuullisuus siirtyy sanoista käytännön tekoihin kuin itsestään. Näillä viidellä vinkillä vastuullisuus on mahdollista ujuttaa osaksi …
Vastuullisuus on osa strategiaa, ei vain päälle liimattu kuriositeetti
Vastuullisuudesta on tullut keskeinen osa yritysten ja muiden organisaatioiden toimintaa. Vastuullisuuden huomioiminen strategiassa vaatii oman toiminnan tarkkaa analysointia ja selkeää tavoitteenasettelua. Lisäksi tulee tuntea asiakkaiden toiveet ja tarpeet sekä huolehtia vastuullisuuden jalkauttamisesta kaikille toiminnan osa-alueille. Vastuullisuuden tulee olla osa yrityksen kaikkea tekemistä. …
Kumppanian hiilijalanjälki vuonna 2022 – tavoitteeseen pääsy vaatii yhteisiä ponnistuksia
Laskimme tänä vuonna Kumppanian toiminnasta syntyvän hiilijalanjäljen jo neljättä kertaa. Viime vuoden ennätyslukuihin ei enää ylletty, ja pandemiavuosien jälkeen Kumppania tuleekin jatkossa kiinnittämään aiempaa enemmän huomiota hiilijalanjälkensä muodostumiseen. Tavoitteemme on vähentää toimintamme päästöjä niin, että vuoteen 2035 mennessä hiilijalanjälkemme olisi noin neljä …
Yhteisötyötilat ja etätyö vastuullisen työarjen ympäristönä
Vaikka Kumppaniassa on jo kauan tehty paljon etätöitä, moni viihtyy osan työarjestaan toimistolla. Porissa Kumppanialla on oma kiinteä toimipiste, Tampereella taas hyödynnämme MOWin yhteisöllistä coworking-tilaa. Käytössä olevat työtilat ja työskentelytavat vaikuttavat myös vastuullisuuteen. Vihreää energiaa ja hyvät kulkuyhteydet Kumppanian Porin toimisto sijaitsee …
Viestintäsuunnittelija Tytti rohkaisee yrityksiä kertomaan vastuullisista teoistaan
Avoimista keskusteluista nauttiva Tytti Wallenius on tuttu kasvo useassa Kumppanian asiakkuudessa. Tytin vahvuudet nousevat esiin erityisesti sisällöntuotannossa ja valmennusten vetäjänä – molemmissa sujuva ja mieleenpainuva lopputulos on pitkälti kiinni vuorovaikutuksesta erilaisten ihmisten kanssa. Tytissä yhdistyvät jatkuva tiedonjano, vahvat arvot ja leppoisa luonne. …
Kumppanian hiilijalanjälki vuonna 2021 – pääsimme tavoitteeseemme, mutta kestääkö se?
Laskimme tänä vuonna Kumppanian toiminnasta syntyvän hiilijalanjäljen jo kolmatta kertaa. Oman hiilijalanjäljen tarkastelu mahdollistaa aktiiviset teot, joilla voimme edetä kohti hiilineutraalia tulevaisuutta. Tavoitteenamme on vähentää toimintamme päästöjä 75 prosenttia vuoteen 2035 mennessä ja kompensoida jäljelle jäävät päästöt täysimääräisesti. Vertailulukuna käytämme vuoden 2019 …