Ollaan ihmisiä toisillemme
Olin puhujakeikalla, ja paluumatkan varaaminen junaan jäi viime tinkaan. Taas. Ilman paikkalippua istahdin ravintolavaunuun salaatille. Täpötäysi juna. Ahtautta. Väsähtäneitä ihmisiä omissa oloissaan tai keskustelun innostavissa syövereissä. Käytävää pitkin eteenpäin puskee äiti. Sylissään pieni, vaunuissa toinen ja kolmas perässä pitäen takin helmasta kiinni. …
Saavutettavuus on vuoden kuumin digitrendi
Jokainen on törmännyt joskus verkkopalveluun, josta ei oikein ota selvää: missä on valikko, miten pääsen eteenpäin, keneen voin ottaa yhteyttä? Valkoista tekstiä on saatettu latoa keltaiselle tai harmaalle pohjalle, jolloin näköhäiriö iskee keneen tahansa. Tilanne on entistä mutkikkaampi, jos ei koskaan näe …
Viestintä ja johtaminen – käymme yhdessä ain, käymme aina rinnakkain
Huono viestintä on kallista. Joka viides projekti menee mönkään huonon viestinnän vuoksi. Ihan liian moni. Voimme oppia uutta tai tehdä rakentavia päätöksiä vain, kun tiedämme mitä pitää tehdä, mitä tavoitella ja kenen kanssa. Onnistumisen työkalut löytyvät viestinnästä. …
Kymmenen ensimmäistä vuotta
Kumppania on tarina intohimosta, merkittävistä kohtaamisista ja kumppanuudesta. Unelmat eivät tapahdu. Ne tehdään. Kumppanian tarina alkoi jo vuonna 2006, mutta yhtiö perustettiin vuonna 2008. Se syntyi tekemisen palosta ja intohimoisista persoonista sekä rakkaudesta asiakaslehtiin. Syksyllä Wall Streetillä sitten romahti. Nokia sukelsi, ja …
Ymmärrys lisää asiakkaiden ja työntekijöiden tyytyväisyyttä
Tiedätkö sen tunteen, kun jotakin asiaa tai jonkin tarkoitusta ei ymmärrä? Turhauttaa, ärsyttää ja jopa ahdistaa. Jos ei ymmärrä, ei voi myöskään toimia, kuten ehkä odotetaan. Otetaanpa käytännönläheinen esimerkki: Lapsi kiukuttelee eteisessä, ei suostu yhteistyöhön eikä kuuntele, mitä sanot. Sinä turhaudut, kun …
Työpäiväkokemus on tärkeä osa työhyvinvointia
Työpäiväkokemus – mitä se tarkoittaa? Kun heräät aamulla ja ajattelet tulevaa työpäivää, millaisia ajatuksia se sinussa herättää? Miltä ajatus töihin lähtemisestä tuntuu? Entä, miltä sinusta yleensä tuntuu työpäivän aikana tai kotimatkalla? Oletko innostunut ja tarmokas vai lannistunut ja väsynyt? Se tunne, jota …
Oma media ja visuaalisuus – näihin kannattaa satsata nyt
Kaikki yritykset taistelevat huomiosta. Parhaiten huomion saavuttaa mielenkiintoisella sisällöllä. Se, millä tavalla jokaisen yrityksen tulisi olla media, on yrityksen valittavissa. Tärkeintä on olla uskollinen itselleen. …
Viestintä muuttaa unelmat todeksi
Yrityksen olemassaolo ulkomaailman silmissä kulminoituu viestimiseen. Viestintä rakentaa mainetta ja tunnettuutta. Sillä hallitaan yrityksen brändiä. Se, miten yritys ulospäin itsestään viestii, rakentaa tarinaa siitä, millainen toimija on kyseessä. Viestinnän strateginen suunnittelu on kokonaisvaltaista suunnittelua, joka on tarpeen erityisesti uusiutumis- ja muutostilanteissa. Strategisen …
Hyvä asiakaslehti luo suhteen
Asiakaslehti on tehokas kanava ilmaista yrityksen arvomaailmaa ja vahvistaa brändiä. Hyvä asiakaslehti herättää tunteita ja mielikuvia. Parhaimmillaan mielenkiintoisilla tarinoilla syvennetään asiakkaan suhdetta yritykseen. Aamiaispöydässä tai ruuhkabussissa luettu printtilehti tuo yrityksen säännöllisesti osaksi asiakkaan arkea. Huolella toteutetun ja sisältörikkaan lehden parissa asiakas viettää …