Kumppanian omistaja ja toimitusjohtaja Leena Roskala on lähes 20 vuoden kokemuksella varustettu rautainen osaaja, joka on omimmillaan erityisesti rajapinnalla, jossa työntekijänäkökulma ja asiakaskokemus kohtaavat. Leena johtaa Kumppaniaa ja toimii myös asiakkaiden johdon apukätenä innovoimassa uutta, ratkaisemassa arjen viestintähaasteita ja luomassa ymmärrettävää viestintää.
Leenan laaja osaaminen tiivistyy organisaatioiden brändiin, maineeseen ja kulttuuriin. Niihin linkittyy myös kasvuun ja uudistukseen liittyvä strateginen suunnittelu. Leenalla on monipuolista osaamista vaikuttaa siihen, miltä organisaatiot näyttävät ja kuulostavat.
Leenan laaja osaaminen tiivistyy organisaatioiden brändiin, maineeseen ja kulttuuriin.
– Kaikki lähtee kokemuksellisuudesta – siitä, millaisen tunteen brändi välittää asiakkailleen tai työntekijöilleen. Hyvä brändi on johdonmukainen ja lupaa jotain kiinnostavaa, tarpeellista ja kutkuttavaa asiakkailleen. Lupaukset pitää myös lunastaa niin, että samalla syntyy sitoutumista ja uskollisuutta brändin ja asiakkaiden välille – toki myös tekijöidensä välille, Leena linjaa.
Brändien kokonaisvaltaisesta kehittämisestä innostuvaa Leenaa on uran alusta asti kiinnostanut, miten tarinallisuus rakentuu osaksi päivittäisiä prosesseja. Siksi asiakas- ja henkilöstömediat ovat inspiroineet häntä aina ja ovatkin Leenan selkeää erityisosaamista.
– Asiakas- ja henkilöstömediat mahdollistavat organisaatiossa tärkeiden asioiden esiin nostamisen. Ne antavat alustan asioiden taustoittamiselle ja syventämiselle Ne luovat kanavan välittää tarinoita, jotka oikeasti kiinnostavat kohderyhmää.
Yrittäjyydestä merkittävää osaamista
Ennen yrittäjyyttä Leena ehti kartuttaa osaamistaan tiedotusopin, yritysviestinnän, markkinoinnin ja digitaalisen viestinnän opinnoissa sekä toimittajan ja sisällöntuottajan töissä. Yrityksen hän perusti jo vuonna 2004, ja matkan aikana Leenalle onkin kertynyt merkittävää tietoa ja taitoa asioiden ja ihmisten johtamisesta, muutoksesta, kasvusta, kehittämisestä ja innovoinnista.
– Yrittäjyyden ansiosta ymmärrän laaja-alaisesti viestinnän tarttumapinnan liiketoimintaan. Kun on omakohtaista kokemusta ja ymmärrystä esimerkiksi yritysjärjestelyistä, strategisista muutoksista, noususuhdanteista ja vaikeuksista, myös asiakas hyötyy siitä omassa maineenhallintatyössään.
Työntekijöihin pitää luottaa ja työyhteisössä tulee vaalia joustavaa ja vuorovaikutteista kulttuuria.
Vuodet Kumppanian toimitusjohtajana ovat olleet antoisia myös henkilöstöjohtamisen näkökulmasta. Opit ja kokemus sisäisestä viestinnästä ja yrityskulttuurin on viety konkretiaan.
– Kumppaniassa on avoin ja kannustava työyhteisö. Fiilis pysyy yllä, kun juttelemme muustakin kuin työstä, nauramme ja olemme kiinnostuneita toisistamme. Työntekijöihin pitää luottaa ja työyhteisössä tulee vaalia joustavaa ja vuorovaikutteista kulttuuria. Arvoista ei tingitä, selventää Leena.
Leenan mielestä jokaisen organisaation tulisi tarkastella toimintaansa kriittisesti. Jos joku on pielessä tai ihmiset tyytymättömiä, on viestinnässä yleensä petrattavaa. Sisäisellä viestinnällä rakennetaan yrityskulttuuria.
Leenan supervoima-alueet:
- brändityö ja maineenhallinta
- asiakaslehdet ja -mediat
- organisaatio- ja yrityskulttuurin kehittäminen
- sisäinen viestintä ja työnantajamielikuva
- kriisiviestintä
Leena on vahvalla ammattitaidolla varustettu rauhallinen, huomioonottava ja selkeä johtaja, jolta löytyy ratkaisu kaikkeen.
–Kumppikset