Viestintä onnistuu suunnittelemalla
Hyvä viestintä toimii vauhdin dynamona kohti tavoitteita. Ollakseen hyvää viestinnän on oltava suunnitelmallista ja johdonmukaista. Viestintäsuunnitelma pitää ladun luistavana ja horisontin kirkkaana. Ehtiväisimmät ovat suunnitelleet uuden vuoden viestinnän jo loka–marraskuussa. Monella arki ajoi hyvien aikomusten päältä. Koskaan ei ole myöhäistä suunnitella viestintää. …
Höllää hei, pidä itsestäsi huolta
Pim! WhatsApp hälyttää. Pim! Kalenterimerkintä pomppaa ruudulle. Pim! Tekstiviesti. Pim! Sosiaalisen median kanavasta tulee ilmoitus. Pimpelipompeli! Kollega soittaa, ja kesken puhelun lapsen valmentaja koittaa tavoitella. Tuttua, eikö totta? Elämme hälyssä. Halusimme tai emme. Monikanavaiset viestintävälineet pitävät meidät tavoitettavissa lähes 24/7. Arki käy …
Mikä meihin menee somessa?
Muistatteko vuosien takaa Liikenneturvan mainoksen, jossa kysyttiin: mikä meihin fiksuihin suomalaisiin menee liikenteessä? Kysymystä edeltävien sekuntien aikana taidettiin kuvata nyrkkiä puiva ja ärräpäitä lateleva kuski. Muistan ajatelleeni, että näin sitä monet esimerkillään opettavat tulevaisuuden kuljettajia päivästä toiseen kuljettaessaan murujaan kouluun ja harrastuksiin. …
Rakas kunta, ota viestintä omiin käsiisi
Kumppanian kuntakuiskaaja Pia Hirvonen lukee Kuntalehteä rentoutumismielessä ja on tehnyt vuosikymmeniä töitä kuntasektorin sisäisen ja ulkoisen viestinnän sekä asiakaskokemuksen parantamiseksi. Hän korostaa, että kunta elää viestinnästä – hyvä hallinto ja tulevaisuuteen katsova johtaminen ovat kiinteästi naimisissa viestinnän kanssa. Yhteen hiileen puhaltavat asukkaat, yritykset …
Viestintä on polttoainetta – näin käynnistyy muutos
Viestinnän ja vuorovaikutuksen kuntoon saattaminen aloitetaan siitä, että nostetaan kissa pöydälle. Mikä siinä tökkii, turhauttaa tai repii? Keskustellaan siitä. Yritetään olla kivoja ja ystävällisiä eikä moitita ketään. Tavoitteena on selvittää, mikä kissassa ärsyttää ja ketä se ärsyttää. Kissan muuttaminen on vaikeaa. Olosuhteiden …
Kumppania korjaa potin viestintäalan asiakastyytyväisyydessä
Viestintätoimisto Kumppanian tuore asiakaskokemustutkimus nostaa riman korkealle. Kumppanian asiakastyytyväisyysindeksi on hulppeat 56 pistettä. Kumppaniassa maalis–huhtikuussa 2019 toteutettu asiakaskokemustutkimus kertoi todeksi sen, mitä arkisen tekemisen ohessa kuuluneet asiakaspalautteet olivat jo enteilleet: asiakastyytyväisyys on erinomaisella tasolla. Kumppanian NPS-indeksi on peräti 56 pistettä. – Meillä …
Digitaalinen työympäristö on avain tehokkuuteen ja työn mielekkyyteen
Digitaalinen työympäristö on yhtä kuin intranet ja muut digitaaliset työkalut ja järjestelmät. Erilaisten työkalujen ekosysteemi, jossa työn tekeminen on mielekästä, asiat löytyvät helposti ja vuorovaikutus organisaation sisällä on vaivatonta. Kuulostaako utopistiselta? Sitä se ei ole. Fyysinen työpaikka siirtyy yhä enemmän digitaaliseen ympäristöön. Digitalisaatio …
Tehdäänkö teillä laatua – näkyykö se viestinnässä?
Laatu on monen yrityksen arvo ja kilpailuetu. Laadukkaita laadun tuottajia riittää, eikä laadutonta mielikuvaa toivo kukaan. Yksinään laatu on jokseenkin hajuton ja mauton käsite, koska meillä kaikilla on siitä oma mielikuvamme. Sen vuoksi on erityisen tärkeää hahmottaa ja kirkastaa, mitä laatu tarkoittaa. …
Vastuullisuus on avain muutokseen
Vastuullisuus ja kestävyys ovat termejä, jotka löytyvät nykyään lähes kaikkien organisaatioiden vuosikertomuksista, strategioista ja asiakaslupauksista. Vastuullisuus ei ole enää vain kaunis ajatus – se on arvo, jota asiakkaat vaativat ja joka koskettaa meitä kaikkia. Pelkät lupaukset eivät kuitenkaan muuta maailmaa. Sanojen on …