Yrityksen arvot rakentavat viestintää – Mesimarjasi Oy
Arvoilla on monta tärkeää tehtävää yrityksen toiminnassa. Ne määrittelevät yrityksen identiteetin, ohjaavat yrityksen sanomaa ja toimintaa sekä luovat yhtenäisyyttä ja yhteisöllisyyttä niin työntekijöiden kuin muidenkin sidosryhmien suuntaan. Arvoihin pohjautuva viestintä auttaa yritystä luomaan aitoa ja merkityksellistä vuorovaikutusta – arvoillaan yritys kertoo, mitä …
Viestintäyhteistyö on strategista kumppanuutta – Samlink
Kun yrityksen viestintä on laadukasta, tuloksellista ja avointa, se soljuu kaikkien kohderyhmien ulottuville sujuvasti ja ajallaan. Onnistuneen viestintäkokemuksen takana on aina rutkasti suunnittelutyötä, aikataulutusta, kehittämistä ja analysointia. Viestintäkumppanuus takaa sen, että asiakkaan käytössä on monipuolinen viestintätiimi. Finanssialan yrityksille IT-ratkaisuja toimittavan Samlinkin ja …
Unohda pelkkä työpaikkailmoitus – 3 vinkkiä vaikuttavaan rekrytointiviestintään
1. Näe rekrytointiviestintä projektin sijaan jatkumona Sen sijaan, että rekrytointiviestintää tapahtuisi vain, kun työpaikkailmoitus on avoimena, kannattaa se nähdä osana päivittäistä viestintää. Aito työnantajamielikuva, mielenkiintoisilla sisällöillä rakennettu työnantajasivu verkossa ja hyvin viestityt henkilöstöedut ovat esimerkki rekrytointia edistävistä viestintäteoista. Sen sijaan, että rekrytointiviestintää …
Näin onnistut rekrytointiviestinnässä – kohderyhmät ja oikea sävy ratkaisevat
Rekrytoinnissa on tapahtunut täyskäännös: ennen työnhakijat kilpailivat työpaikoista, nykyään työnantajat kilpailevat osaajista. Suunnitelmallisella rekrytointiviestinnällä voi erottautua kilpailussa, jossa yhä useamman alan työnantajat mittelöivät toisiansa vastaan. Rekrytointi voi olla melkoinen haaste – etenkin, kun työmarkkinat ovat tiukat. Oikean kohderyhmän määrittely ja heidän puhuttelunsa …
Työnantajamielikuvan rakentaminen – mistä lähteä liikkeelle? Tee testi!
Mikä näistä kuvaa parhaiten organisaatiosi tilannetta? Vaihtoehto A Organisaatio ei ole asettanut toiminnalleen erityisiä tavoitteita; töitä tehdään, mutta tekemisen merkitystä ei varsinaisesti mietitä. Työntekijät eivät koe vahvaa sitoutumista organisaatioon, vaihtuvuutta esiintyy, ja yhteinen henki kaipaisi parantamista. Vuoropuhelu johdon ja henkilöstön välillä on …
Kilpailu osaajista käydään myös mielikuvilla
Uusien osaajien löytäminen käy jatkuvasti vaikeammaksi. Työvoimapula uhkaa kroonistua monella alalla, ja työntekijöiden etsimiseen valjastetaan kaikki keinot. Mainostemput, houkuttimet ja kaunopuheet eivät kuitenkaan auta, jos organisaation ytimessä homma ei toimi. Yrityksen ja organisaation paras vetovoima syntyy aitoudesta. Positiivisuudesta kumpuava hyvä ilmapiiri …
Projektipäällikkö Heli haluaa ratkaista asiakkaan viestinnän haasteita
Monipuolisen työkokemuksen omaava projektipäällikkö Heli Vainio ymmärtää viestinnän merkityksen asiakasyrityksen koko liiketoiminnan kannalta. Heli on sekä asiakkaille että kollegoilleen luottokumppani. Hän tuottaa positiivisella otteella erilaiset julkaisut yksittäisistä artikkeleista laajoihin lehtikokonaisuuksiin ja vie asiakkaan projektit maaliin. Kumppanian Heli on aurinkoinen ja rauhallinen persoona, …
Projektipäällikkö Karla uskoo työnantajamielikuvaviestinnän olevan yritysten kilpailuetu
Asiakasvastaavana ja projektipäällikkönä työskentelevä Karla Viitala nauttii ihmisten kohtaamisesta ja tarkkuutta vaativasta projektinhallinnasta. Hänellä on kyky muotoilla monisäikeisistä hahmotelmista loogisia suunnitelmia, koukuttavia somenostoja ja teräviä artikkeleita. Karla on juuri sellainen viestinnän osaaja, jota arvostavat niin asiakkaat kuin työyhteisökin. Hän on nopea ottamaan …
Toimintaa ja onnistumisia arvioidaan viestinnän kautta
Viestintä on kaiken inhimillisen toiminnan perusta. Viestintä on johtamista, yhteistyötä sekä kokonaisuuden hallintaa ja ennakointia. Se on sitouttamista ja motivointia. Se on kulttuurin ja brändin rakentamista. Se vahvistaa veto- ja pitovoimaa. Ilman viestintää ei ole organisoitua toimintaa. Viestintä kuuluu kaikille, kaikki sitä …
- 1
- 2