Terveysviestintä, Viestinnän strategia ja suunnittelu

Toimintaa ja onnistumisia arvioidaan viestinnän kautta

Viestintä on kaiken inhimillisen toiminnan perusta. Viestintä on johtamista, yhteistyötä sekä kokonaisuuden hallintaa ja ennakointia. Se on sitouttamista ja motivointia. Se on kulttuurin ja brändin rakentamista. Se vahvistaa veto- ja pitovoimaa. Ilman viestintää ei ole organisoitua toimintaa. Viestintä kuuluu kaikille, kaikki sitä tekee, teot itsessään ovat viestejä, ja silti se kysyy vahvaa asiantuntijuutta.  

Kumppania tuo terveysalan ekosysteemiin erikoistunutta viestintä- ja sisältöosaamista. Viestinnän avulla voidaan kehittää niin asiakkaiden kuin ammattilaisten kokemusta, osallisuutta ja vuorovaikutusta. Viestintä vauhdittaa digitaalisten terveyspalvelujen ja -teknologian hyödyntämistä. Tunnemme alan lainalaisuudet. 

Tässä kolme ajankohtaista teemaa, joissa viestintä nousee onnistumisen edellytykseksi. 

Kilpailu osaajista

Positiivinen työnantajamielikuva on merkittävä etu rekrytoinnissa. Työnantajamielikuva kertoo sekä omalle henkilökunnalle että potentiaalisille työnhakijoille selkeän signaalin siitä, mitä organisaatiolla on tarjota ja millä ehdoin. Eniten terveysalalla nyt kiinnostaa kuva tulevaisuudesta. Epävarmuus vahvistaa huolia ja saa monet etsimään turvaa ja innostavaa tulevaisuutta sieltä, missä sitä on näköpiirissä. Työntekijät pääsevät valitsemaan työnantajansa aloilla, joissa podetaan työvoimapulaa. 

Hankkeet, uudet käytännöt ja toimintamallit

Kun luodaan uutta, muutetaan vanhaa ja uusiudutaan, on tarpeen viestiä käytännöt, toimintamallit ja ohjeet. Hyviäkään käytäntöjä ei käytännössä ole olemassa niin kauan kuin ne eivät ole tiedossa ja saatavilla. Toimivan organisaation rakentaminen alkaa sisäisestä viestinnästä, joka tekee rakenteet näkyviksi. Hyväntuuliset viestit ovat jo puoli fiilistä. Ei ole yhdentekevää, millainen fiilis välittyy ulospäin. 

Suunniteltu ja oikein kohdennettu viestintä auttaa saavuttamaan tavoitteet. Kunnianhimoista tekemistä on nyt monissa organisaatioissa valtavasti. Mikä merkitys tekemisellä lopulta on, jos kukaan ei huomaa tai tiedä? 

Digitaaliset palvelut

Innovaatiot ja teknologia muuttavat palvelupolkuja, asiakkaan kokemusta sekä myös asiantuntijoiden tapaa tuottaa palvelua. Kun kyse on palvelun digitaalisesta sisällöstä tai niiden käyttökokemuksesta, on hyödyllistä panostaa viestintään ja sisällöntuotantoon. Usein myös henkilökuntaa valmennetaan ja vuorovaikutusvalmiuksia päivitetään vastaamaan etävastaanottojen ja vastaavien tarpeisiin. 

 Odotamme inspiroivia keskusteluja siitä, miten terveydenhuoltoa viedään eteenpäin. Ota yhteyttä!


Jutellaanko viestinnästä? Hyvä viestintä vauhdittaa matkaa kohti tavoitteita. Varaa kanssamme maksuton puolituntinen ja puhutaan sinulle tärkeistä viestinnän aiheista. Tästä ajanvaraukseen! 

Saavuitko tänne kampanjasivultamme? Tästä takaisin! 

Arkistot

Uutiskirje

Kerromme kavereille, miten viestintä tekee elämästä parempaa.