Me

Projektipäällikkö ja asiakasvastaava Sonja on omiaan digitaalisen viestinnän parissa

Kumppaniassa projektipäällikön ja asiakasvastaavan töitä tekevä Sonja Sjögren on viestinnän ja markkinoinnin monitaituri. Sonja vannoo yhteiskehittämisen nimeen, työskentelee mielellään kansainvälisissä asiakkuuksissa ja luovii intuitiivisesti digitaalisissa järjestelmissä. Lähestyvät deadlinet antavat luovaan työhön tarvittavaa potkua ja saavat Sonjan loistamaan entistäkin kirkkaammin. 

Kumppanian Sonja on välitön persoona, joka innostuu herkästi, kokeilee uskaliaasti ja viihtyy uteliain mielin uuden äärellä. Hän pitää sekä projektit että asiakkuudet hellässä huomassaan ja saa laajatkin kokonaisuudet taipumaan uomiinsa helpon näköisesti. 

Valoisalla asenteellaan hän heijastaa ympärilleen hyvää energiaa, minkä saa aistia niin kollegat kuin asiakkaatkin. Monipuoliset työtehtävät ja jatkuvan oppimisen tie ovat kerryttäneet kattavan viestinnän ja markkinoinnin osaamisen.  

– Tässä työssä on parasta se, että pääsee hyppäämään sisälle erilaisten yritysten sielunmaisemaan. Siinä saa oppia sellaista, mitä ei välttämättä muuten tulisi elämässä vastaan, Sonja tuumaa. 

Jatkuvaa oppimista ja itsensä haastamista 

Kyltymätön tiedonjano on aina ollut vahvasti läsnä Sonjan elämässä. Omanlaistaan sinnikkyyttä ja itsensä haastamista osoittaa työn ohella ja ruuhkavuosien keskellä suoritettu ylempi korkeakoulututkinto.  

– Arvostan sitä, että työ joustaa perhearjessa ja antaa tarvittaessa tilaa myös itsensä kehittämiselle, Sonja kertoo. 

Sonja teki opinnäytetyönsä Kumppanialle, jonka pohjalta syntyi Sosiaalinen media terveys- ja hyvinvointialalla 2022 -raportti. Raportti kertoo siitä, miten sote- ja hyvinvointialalla hyödynnetään sosiaalista mediaa viestinnän välineenä.

Työssään Kumppaniassa Sonja on päässyt monipuolisesti rikastuttamaan omaa osaamistaan.  

– Kumppaniassa annetaan mahdollisuus tehdä haastaviakin juttuja. Täällä on sellainen kulttuuri, ettei istuta tiedon päällä, jolloin pääsee oppimaan myös osaavilta kollegoilta, Sonja kiittelee. 

Yhdessä kehittäen parempaa viestintää 

Digitaalinen viestintä on Sonjan juttu. Hän luovii intuitiivisesti eri järjestelmissä ja tuntee niiden lainalaisuudet. Digitaalisen viestinnän ympäristöstä tekee haasteellisen sen muuttuva luonne. 

– Digitaalinen olemassaolo on tärkeää, jotta yritys olisi asiakkaiden löydettävissä. Näkyvyydessä auttaa säännöllinen sisällöntuotanto yrityksen omiin medioihin, oli se sitten some tai verkkosivut. 

Sonja korostaa, ettei ole kuitenkaan yhdentekevää, miten digitaalisissa kanavissa on esillä. On pohdittava, mitä viestinnässään haluaa korostaa, mikä vaatii suunnitelmallisuutta. Suunnitelmia Sonja työstää mieluusti yhteisesti kehittäen.  

– Tässä työssä vaaditaan itsenäistä työotetta, mutta samalla vahvaa tiimityöskentelytaitoa. Yhdessä ideoiminen ja asiakkaan sekä tiimin kuunteleminen synnyttää monimuotoisempaa ja yksinkertaisesti parempaa jälkeä, Sonja muistuttaa. 

Pienet yritykset saattavat kipuilla valtavalta tuntuvan viestinnän ja markkinoinnin työmäärän kanssa. Sonja haluaa painottaa heille, että tärkeintä on löytää yrityksen omat viestinnän painopisteet, jotka tukevat yrityksen strategiaa ja tavoitteita. 

– Ei kannata matkia muita tai tehdä niin kuin trendikatsaukset sanovat. Se nimittäin lannistaa, jos suuria suunnitelmia varten ei olekaan riittävästi resursseja. Viestintä ja markkinointi pysyvät mielekkäinä, kun toteutetaan yrityksen omista lähtökohdista sen resursseihin sopivaa vaikuttavaa tekemistä, Sonja kannustaa. 

Sonjan supervoima-alueet 

  • digitaaliset sisällöt, kuten verkkosivut, sosiaalinen media, uutiskirjeet ja muut digitaaliset julkaisut 
  • yhteiskehittäminen ja yhdessä innovointi
  • kansainväliset asiakkuudet
  • projektinhallinta ja viestinnän kokonaisuuksien hallinta 
  • sisällöntuotanto

”Sonja innostuu herkästi ja tarttuu rohkeasti uusiin haasteisiin. Hän on utelias ja idearikas tekijä, joka hoitaa kaikki hommat ammattimaisen tarkasti ja organisoidusti pakettiin. Aikaansaavalla asenteellaan hän antaa buustia muidenkin tekemiseen!” -Kumppikset

 

Arkistot

Uutiskirje

Kerromme kavereille, miten viestintä tekee elämästä parempaa.