Viestintäkumppanin valinnassa on monta palasta, joiden on hyvä loksahtaa paikoilleen kokonaisuudessa. Onnistunut valinta säästää aikaa ja kustannuksia sekä vapauttaa resursseja olennaiseen. Kannattaa miettiä seuraavia näkökulmia, kun etsit yrityksellesi luottokumppania viestintään:
Kirkasta tavoitteet
Sopivaa kumppania etsiessä kannattaa lähteä liikkeelle tavoitteista, joihin viestinnällä pyritään. Haluatko lisätä tietoisuutta jostakin asiasta, markkinoida palvelua vai tarvitsetko tukea tiedotuskampanjan suunnitteluun? Keskittymällä tavoitteisiisi voit helpommin suodattaa potentiaalisia viestintäkumppaneita heidän vahvuuksiensa ja erikoistumisalueidensa mukaan.
Analysoi kohderyhmät
Tavoittelemasi kohderyhmän analyysi on avainasemassa viestinnän suunnittelussa ja viestintäkumppanin valinnassa. Tarkastelemalla kohderyhmääsi voit ymmärtää, mitkä ovat heidän odotuksensa, arvonsa ja tarpeensa. Hyvä viestintäkumppani auttaa luomaan oikeat viestintäkanavat ja ymmärtää kohderyhmäsi arvomaailmaa.
Vertaile asiantuntijoita
Viestintäkumppaneiden osaamista voi haarukoida monella osa-alueella peilaamalla omiin tavoitteisiin ja käytettävissä oleviin sisäisiin resursseihin. Tarvitsetko kumppania, jonka vahvuus on liiketoiminta-, substanssi-, kanava-, sisältö- vai toimialaosaamisessa? Millainen kumppani täydentää oman henkilöstösi osaamista parhaiten, jotta voitte yhdessä saavuttaa enemmän?
Kiinnostustuitko kumppanuudesta? Ota yhteyttä!
Lue lisää: Viestintäkumppanin valinta on taitolaji – näin onnistut